تصویر لودر

🔰 پیام ریاست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد به مناسبت روز اهداء عضو

♻️ به گزارش وبدا-اسدآباد، دکتر ایرج صالحی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد اسدآباد به مناسبت ۳۱ اردیبهشت ماه روز ملی اهدای عضو (سالروز تاریخی اخذ فتوای حضرت امام خمینی در مورد جایز بودن اهدای عضو از افراد مرگ مغزی ) پیامی را صادر نمود.

◀️ متن پیام بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

“ومن أحیاها فکانما احیا لناس جمیعا”

و هرکس نفسی را حیات بخشد ( از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است … (آیه ۳۲ سوره مائده)

“اهداء عضو” در تاریخ کهن بشر و طب، همواره تلفیق سحر انگیزی از علم و هنر و رویا و واقعیت و ارزش‌های متعالی اخلاقی و انسانی بوده است.

اگر انسان، به عنوان اشرف مخلوقات در جهان بینی اسلامی، ویژگی‌های ممتاز معرفتی چون ابداع و خردورزی و میل غریزی به جاودانگی و تداوم حیات از یک‌ سو و خصلت‌های متعالی انسانی چون اخلاق و ایثار و …. از دیگر سو را داراست، اهداء عضو، نقطه تلاقی و تبلور همه‌ این ارزشهاست.

آنجا که انگیزه، ذهن و دستان خردمند و هنرمند تیم فرهیخته و دانشمند اهداء عضو، دستان شفا بخش عزیز ایثارگر اهداء کننده عضو را در دستان منتظر و رنجور بیمار نیازمند به عضو می‌نهد تا حیاتش تداوم یابد.

معجزه‌ای که باورش سخت ولی این زنجیره خرد و هنر، آن را به واقعیت تبدیل کرده است.

یادی می‌کنیم از بزرگان علم طب و دین و هنر و سیاست این کشور که به مدد طبع و همت بلندشان امروز ایران عزیز، از سرآمدان این حوزه مدرن طب در منطقه و جهان است و خاطره عزیزان ایثارگری که در بین ما نیستند، ولی قلبشان در کالبد هموطنی دیگر می‌تپد را گرامی می‌داریم و همکاران دانشمند و هنرمند و عالیقدر تیم‌های پیوند اعضای نظام سلامت اعم از پزشکان، هماهنگ کنندگان؛ رضایت گیران، پرستاران و مددکاران و سایر عزیزان شاغل در این حوزه که علم و دین و اخلاق را باز تعبیر کرده‌اند، تحسین و تکریم می‌کنیم.

۳۱ اردیبهشت ماه، روز ملی اهدای عضو (سالروز تاریخی اخذ فتوای حضرت امام خمینی در مورد جایز بودن اهدای عضو از افراد مرگ مغزی) گرامی‌باد.

در این فرصت مغتنم از سخاوتنمدی و ایثارگری خانواده‌های معزز اهدا کنندگان اعضای عزیزانشان، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

به امید آنکه با داشتن ملتی چنین از خود گذشته و فداکار و پزشکان و همکارانی چنین متعهد در آینده نزدیک بتوانیم هدیه‌های خالصانه بیماران مرگ مغزی را هر چه بیشتر و بهتر به بیماران نیازمند برسانیم.

دکتر ایرج صالحی
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

Loading

فهرست