تصویر لودر

🔰 پیام تبریک ریاست دانشکده به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت سالمندان

♻️ دکتر الهه عزتی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در پیامی هفته سلامت سالمندان را تبریک گفت.

◀️ به گزارش وبدا-اسدآباد، در پیام دکتر عزتی آمده است:

ارزش والای سالمند در جامعه و ضرورت توجه به ابعاد گوناگون این دوره از زندگی آن‌ها سبب شده است نخستین روز اکتبر به عنوان “روز جهانی سالمند” نام‌گذاری شود تا آنگونه که شایسته است این قشر را تکریم کرده و در مسیر تأمین نیازهای آنان گام برداشت.

در همین راستا امسال ششم تا دوازدهم مهرماه با شعار “تاب آوری و مشارکت زنان سالمند” به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است.

سالمندی جمعیت یکی از بزرگترین موفقیت‌های بشری است که مرهون پیشرفت و رشد تکنولوژی، گسترش مراقبت‌های بهداشتی اولیه، پیدایش تکنولوژی‌های جدید در پیشگیری تشخیص و درمان بیماریها، اجرای موفقیت آمیز برنامه تنظیم خانواده بهبود شرایط اقتصادی-اجتماعی و به دنبال آن کاهش مرگ و میر، افزایش زاد و ولد و امید به زندگی است.

افزایش سریع جمعیت سالمندان کشور، واقعیتی غیر قابل انکار است و تأثیر قابل توجهی بر افراد سالمند، خانواده آن‌ها و جامعه دارد.

در صورت برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های صحیح این افزایش جمعیت می‌تواند فرصت مناسبی برای همه باشد. در جامعه‌ای که به سالمندان اهمیت می‌دهد در واقع به آینده خود، فرزندان و کشور احترام می‌گذارد.

در راستای هفته ملی سالمندان فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی برنامه ریزی شده است. امید است با انجام این اقدامات، بتوانیم در جهت افزایش آگاهی این قشر گرانقدر و حفظ سلامت آنها گام های مؤثری برداریم.

👈 همچنین خدمات مراقبتی جهت سالمندان و سالمندانِ نیازمند مراقبت ویژه، به صورت همه روزه و رایگان در کلیه مراکز و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت به همشهریان گرامی ارائه می‌گردد.

🔺 روز شمار هفته ملی سالمندان بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت بدین شرح اعلام گردیده است:

🔹 چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۶: روز رسانه، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی
🔹 پنج شنبه ۱۴۰۱/۷/۷: روز آموزش و توانمندسازی
🔹 جمعه ۱۴۰۱/۷/۸: روز خانواده و جامعه دوستدار سالمند
🔹 شنبه ۱۴۰۱/۷/۹(روز جهانی سالمند): روز تاب آوری و مشارکت زنان سالمند
🔹 یک‌شنبه ۱۴۰۱/۷/۱۰: روز مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی
🔹 دوشنبه ۱۴۰۱/۷/۱۱: روز حمایت‌های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی

دکتر الهه عزتی
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

Loading

فهرست