تصویر لودر

🔰 بازدید ریاست دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت از دانشکده علوم پزشکی اسدآباد

♻️ صبح امروز دکتر بهزاد ولی زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به اتفاق مهندس غلامی و مهندس احمدی کارشناسان این دبیرخانه در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد حضور یافتند.

◀️ به گزارش وبدا-اسدآباد، این حضور به منظور بازدید از شهر اسدآباد و روستای ملحمدره به‌ عنوان کاندیداهای شهر و روستای بدون دخانیات در کشور و پایش اقدامات انجام شده در این دانشکده صورت گرفت.

👌 دکتر الهه عزتی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد از طراحان اصلی و تدوین کنندگان نقشه راه این برنامه در سطح کشور بوده است و در پیشبرد این برنامه و کسب امتیاز شهرستان به عنوان ۳ کاندیدای کشوری و همچنین اجرای اولیه و موفق این طرح در دانشکده نقش بسزایی به عهده داشته است.

🔹 ابتکار شهر و روستایی بدون دخانیات بر اساس ماده ۸ کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت به منظور محافظت از مردم در مواجهه با دود دست دوم و کاهش عرضه قلیان و کاهش عوارض آن از مردادماه سال ۱۳۹۹ در ۶۳ دانشگاه کشور آغاز شده که شهر اسدآباد جزء ۳ دانشگاه برتر کشوری در این زمینه می‌باشد و این برنامه ۵ ساله و تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

👈 لازم به ذکر است، شهر و روستایی بدون دخانیات به شهر و روستایی گفته می‌شود که عرضه قلیان در رستوران‌ها، قهوه خانه‌ها و مراکز تفریحی و عمومی به صفر رسیده شده باشد، تمام تاکسی‌ها و ناوگان‌های عمومی لوگوی شهر بدون دخانیات را نصب کرده باشند و دانش آموزان نیز با دریافت آموزش‌های لازم از مضرات مصرف دخانیات آگاه باشند و تابلوهای تبلیغاتی در شهر به تبلیغ مواد دخانی مبادرت نکنند، به نحوی که مردم در آن شهر و روستا از مواجهه با دود دست‌ دوم محافظت می‌شوند.

🔺 گفتنی است؛ این موفقیت حاصل تلاش و کوشش واحد مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی و پشتیبانی دکتر الهام عظیمی معاون بهداشتی و همچنین با راهنمایی‌های راهبردی دکتر الهه عزتی ریاست دانشکده محقق شده است.

Loading

فهرست