تصویر لودر

🔰 فعالیت ۱۰ داروخانه دولتی و خصوصی در اسدآباد

◀️ به گزارش روابط عمومی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد، مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از فعالیت ۱۰ داروخانه خصوصی و دولتی در این شهرستان خبر داد.

🔹 دکتر رسول اسدی‌منش با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد هشت داروخانه خصوصی، دو داروخانه دولتی و یک داروخانه مربوط به تأمین اجتماعی بوده که بازرسی‌های لازم غذا و دارو از سطح این داروخانه به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

🔹 وی خاطرنشان کرد: میانگین کشوری نظارت و بازرسی از سطح داروخانه‌ها هر سه ماه یک بار بود که امسال این بازرسی‌ها به ماهیانه یک بار تغییر پیدا کرده است در حالی که در شهرستان اسدآباد ماهیانه سه بار از سطح داروخانه‌های شهرستان نظارت و بازرسی می‌شود.

🔹 دکتر اسدی منش همچنین یادآور شد: برای حل مشکل مردم شهرستان در زمینه مشاوره دارویی از داروخانه‌ها برای نخستین بار مسئول فنی داروخانه‌ها با اتیکت مخصوص از سایر پرسنل داروخانه مشخص شده تا مردم به راحتی در داروخانه مسئول فنی و داروساز را شناخته و برای مشاوره از وی کمک بگیرند.

🔹 وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ستاد تدابیر ویژه دارو در شهرستان توسط غذا و داروی این دانشکده تشکیل شد، افزود: با تشکیل این ستاد در صورت هر گونه کمبود دارویی توسط این ستاد نسبت به مرتفع شدن مشکل کمبود داروی شهرستان اقدام می‌شود.

🔹 دکتر اسدی منش همچنین از تشکیل کارگروه مبارزه با قاچاقِ فرآورده‌های سلامت محور این شهرستان برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این برای نخستین بار با پیگیری و پیشنهاد معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد توزیع استان را در همدان تشکیل دادیم.

🔹 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد یک دانشکده مستقل به شمار می‌رود، سهمیه دارو این دانشکده جدا بوده و گاهی سهمیه اختصاصی به شهرستان به صورت کامل به شهرستان اختصاص داده نمی‌شد که با تشکیل و راه اندازی ستاد توزیع و جلسات مرتب با شرکت‌های پخش و توزیع دارو در حال حاضر سهمیه دارویی شهرستان به درستی تأمین و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

🔹 دکتر اسدی منش همچنین گفت: با توجه به اهمیت تولید و اشتغال معاونت غذا و داروی شهرستان از مشاغل خانگی سطح شهرستان حمایت لازم را دارد و در این ارتباط برای ارتقاء رضایتمندی شهروندان سعی شده روند بروکراسی‌های اداری حوزه مشاغل خانگی کمتر و در زمان کوتاه‌تر انجام شود.

🔹 وی در پایان با بیان اینکه به طور مرتب گشت‌های مشترک از سطح واحدهای حوزه آرایشی و بهداشتی و عطاری‌ها شهرستان انجام می‌شود، اظهار کرد: در این بازرسی‌ و بازدیدها هر گونه اجناس تقلبی و قاچاق جمع‌آوری و با فرد خاطی برخورد قاطعانه می‌شود.

🌀 روابط عمومی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

Loading

فهرست