تصویر لودر

🔰 مطالبه چندین ساله اسدآبادی‌ها با افتتاح مرکز اهدای خون محقق شد

🔹 به گزارش وبدا-اسدآباد، در نهمین روز از دهه مبارک فجر مرکز اهدای خون شهرستان اسدآباد به عنوان یکی از مطالبات مهم چندین ساله شهروندان اسدآبادی با حضور مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران و مدیر کل انتقال خون استان همدان و مسئولان شهرستان، افتتاح و راه اندازی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد پنج‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح این طرح، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد با وجود آمار بالای اهداکنندگان خون از داشتن مرکز انتقال خون بی بهره بود و افراد متقاضی برای اهدای خون به ناچار باید به مرکز استان مراجعه می‌کردند.

دکتر الهه عزتی افزود: این امر مشکلات مختلفی از جمله بُعد مسافت، تردد وخطرات راه و اتلاف وقت بالا را برای این متقاضیان به همراه داشت که خوشبختانه با راه اندازی و افتتاح امروز مرکز اهدای خون در محل ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی شهرستان، این دغدغه و مطالبه شهروندان اسدآبادی پس از سال‌ها مرتفع شد.

وی با اشاره به متراژ ۱۰۰ مترمربعی محل مرکز خونگیری اسدآباد با ظرفیت پنج تخت خاطرنشان کرد: از ۲۵ بهمن‌ماه فعالیت این مرکز آغاز خواهد شد و در مرحله اول ماهیانه یک روز در بیست و پنجم هر ماه در این مرکز خدمات خونگیری برای متقاضیان اهدای خون انجام می‌گیرد که در صورت استقبال خوب مردم تعداد روزها با مساعدت انتقال خون استان و نیز دانشکده علوم پزشکی شهرستان قابل افزایش خواهد بود.

دکتر عزتی میزان اعتبار هزینه شده برای تجهیز و آماده سازی طرح فوق را افزون بر یک میلیارد تومان با مشارکت انتقال خون استان همدان و دانشکده علوم پزشکی شهرستان دانست و تصریح کرد: این مرکز خونگیری از اتاق‌هایی شامل اتاق انتظار، پذیرش، اتاق پزشک، اتاق خونگیری و ریکاوری تشکیل شده است.

وی در پایان از مساعدت و حمایت‌های ویژه حاج کیومرث سرمدی نماینده ساعی مردم شریف شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار اسدآباد برای تسریع در روند تحقق این مطالبه چندین ساله مردم شهرستان تقدیر و قدردانی کرد.

🌀 روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

Loading

فهرست