تصویر لودر

پیام مدیر محترم غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به مناسبت روز جهانی ایمنی غذا

 دکتر رسول اسدی منش مدیر محترم غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی غذا پیامی صادر نمود، متن پیام به شرح ذیل است؛
بسم الله الرّحمن الرّحیم
دسترسی به مقدار کافی غذای ایمن؛ کلید حفظ زندگی و ارتقای سلامتی است. در سال ۲۰۱۸؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با توجه به اهمیت موضوع بیماری های منتقله از غذا و مباحث ایمنی مواد غذایی و با هدف جلب توجه و الهام بخشیدن به اقدامات برای جلوگیری؛ شناسایی و مدیریت خطرات ناشی از غذا؛ کمک به امنیت غذایی؛ سلامت انسان ها، رونق اقتصادی و کشاورزی و توسعه پایدار؛ ۷ ژوئن را به عنوان روز جهانی ایمنی غذا اعلام و در تقویم خود به ثبت رسانده است. ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ که پنجمین سالروز جهانی ایمنی مواد غذایی می باشد با شعار Food Standards Save Lives (معیارهای غذایی؛ نجات بخش جان ها) نام گذاری شده است. ایمنی غذا یک مسئولیت مشترک بین دولت ها، تولید کنندگان و مصرف کنندگان می باشد. بهتر است بگوییم همه افراد از مزرعه تا سفره در ایجاد ایمنی غذایی نقش دارند.
در واقع روز جهانی ایمنی مواد غذایی به ما یادآور می شود که چگونه می توانیم در بهبود کیفیت زندگی خود و دیگران مشارکت کنیم. در همین راستا رسالت مدیریت غذا و دارو در خصوص اطمینان دادن به عموم مردم در زمینه دسترسی به غذای سالم و ایمن نیز بیش از پیش جلوه می کند. اینجانب روز جهانی ایمنی غذا را به تلاشگران و متولیان صنعت غذای کشور؛ دست اندرکاران حوزه ایمنی مواد غذایی و همکاران اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان توفیق روز افزون مسئلت دارم.

دکتر رسول اسدی منش
مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

Loading

فهرست