تصویر لودر

توصیه‌های مراقبتی ریاست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در روزهای گرم سال

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با توجه به صدور اطلاعیه‌های هواشناسی مبنی بر افزایش دما نسبت به خطر گرمازدگی هشدار داد و توصیه هایی را در این خصوص به مردم ارائه کرد.

دکتر عزتی در مصاحبه با وبدا-اسدآباد گفت: گرمازدگی عمدتا در فصل تابستان و بیشتر در ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر رخ می‌دهد، در این فصل و در این ساعات تابش نور خورشید در اوج قرار دارد و اگر افراد مراقبتی در برابر نور خورشید نداشته باشند، احتمال گرمازدگی وجود دارد.

 وی احساس خشکی دهان، گیجی و تاری دید را از جمله علائم اولیه گرمازدگی عنوان کرد و افزود: به دنبال افزایش دما و عدم درمان به موقع، علائم دیگر گرمازدگی مانند تنفس تند، افزایش ضربان قلب و کاهش سطح هوشیاری حادث می شود که بسیار خطرناک است که در صورت احساس این علائم حتما با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل فرمائید.

 دکتر الهه عزتی در این گفت‌وگو به افراد توصیه کرد؛ قبل از اینکه احساس تشنگی کنید آب خنک بنوشید. همچنین وی نسبت به مصرف نوشابه هم در این روزهای گرم هشدار داد و افزود: نوشابه به دلیل وجود مواد قندی موجب تشنگی بیشتر شود.

 همچنین به مردم توصیه می‌کنیم در روزهای گرم از انجام فعالیت‌های بدنی شدید خودداری کنند و در صورتی که افراد مجبور به فعالیت در روزهای گرم و یا اوج گرما هستند با فواصل کوتاه استراحت نمایند.

 دکتر عزتی بر استفاده از لباس‌های رنگ روشن در این روزهای گرم سال تأکید کرد و افزود: لباس‌های رنگ روشن به نسبت لباس تیره نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند.

 عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان تصریح کرد؛ بیماران قلبی و عروقی، دیابتی و سالمندان و کودکان بیش از همه در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و باید مراقبت‌های آنها بیشتر باشد.

 مدیریت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

 

Loading

فهرست