تصویر لودر

دومین جلسه کارگروه زن و خانواده به ریاست سرکارخانم قاسمی تجرد مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان اسدآباد در دفتر کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه اسدآباد تشکیل شد.



به گزارش مفدا-اسدآباد در جلسه مصوبات قبلی بررسی شد و همچنین نجات فرزندان از سقط با اجرای طرح نفس و میزان طلاق در الویت فعالیت کارگروه قرار گرفت.

خانم قاسمی تجرد بیان کرد: بحران کاهش جمعیت در ایران که از دهه‌های اخیر آغاز شده، تاثیرات مخربی بر حوزه‌های مختلف از جمله پیری جمعیت و نبود نیروی انسانی در ۳۰ سال آینده خواهد گذاشت، متأسفانه آنچه غم‌انگیزتر است، آمار بالای سقط‌های جنایی است که به این بحران دامن زده است.
وی افزود: با توجه به ماهیت انجام سقط‌های عمدی، آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد. اما یکی از بهترین، منطقی‌ترین، مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای افزایش جمعیت، کمک به حفظ جنین‌هایی است که قربانی این سقط‌های جنایی می‌شوند و افزود: تنها ۲۲ درصد مادران منصرف شده از سقط نیازمند حمایت مالی و معیشتی بودند و ۷۸ درصد آنان با دریافت مشاوره و آموزشهای لازم به بارداری خود ادامه دادند.

در ادامه جلسه شیوه نامه تاسیس مرکز مردمی نفس مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در این راستا طبق نظر اعضاء به تصویب رسید.

لازم به ذکر است، سرکارخانم اصلانی عضو هیئت علمی و مدیر فرهنگی دانشجویی و سرکار خانم بیگلری کارشناس مرکز پیشگیری سقط جنین دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در این کارگروه حضور داشتند.

مدیریت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

 

Loading

فهرست