تصویر لودر

 پیام دکتر بابک صفرزاده خوشابی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بمناسبت گرامیداشت روز جهانی هاری.





به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت دانشکده متن این پیام به شرح ذیل می باشد؛

بازپدیدی و نوپدیدی بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان موجب نگرانی جهانیان شده و به‌عنوان تهدیدکننده جدی سلامت انسان‌ها در جهان مطرح شده است.

ردپای وجود بیماری هاری را در قدیمی‌ترین مستندات طب می‌توان یافت و هنوز هم به‌عنوان یکی از معضلات بشریت در بسیاری از کشورها مطرح است. نه‌تنها در بین بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان، بلکه بین سایر بیماری‌های عفونی، هاری اهمیت خاصی دارد که دلیل آن مرگ و میر ۱۰۰ درصد در انسان و حتی حیوانات مبتلا است.

اگرچه سالانه ۵۵ هزار نفر به‌دلیل هاری در دنیا فوت می‌کنند، ولی در کشور ایران با وجود مراکز درمان پیشگیری هاری و با حضور کارکنان آموزش دیده و انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم به‌طور رایگان و شبانه‌روزی برای موارد حیوان گزیده انجام می‌شود.

روز هفتم مهرماه، ۲۸ سپتامبر به‌عنوان روز جهانی هاری فرصت مناسبی برای ارتقاء همکاری‌های بین بخشی و ارتقاء آگاهی جامعه و گروه‌های در معرض خطر این بیماری است تا با مشارکت تمامی سازمان‌ها و نهادهای مسئول و جامعه بتوان گام‌های مؤثرتری در مهار این بیماری برداشت.

دکتر بابک صفرزاده خوشابی
معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد

مدیریت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

 

Loading

فهرست