تصویر لودر

پیام تبریک رئیس دانشکده به مناسبت روز عصای سفید





دکتر الهه عزتی رئیس دانشکده ، در پیامی روز جهانی عصای سفید را به تمامی روشندلان به خصوص روشن ضمیران حوزه سلامت تبریک گفت.

به گزارش وبدا_اسدآباد: در پیام دکتر الهه عزتی آمده است:

بسمه تعالی

روزنابینایان (عصای سفید) یادآور اراده ای است که در سال ۱۹۵۰میلادی به همت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و شورای جهانی نابینایان تبلور یافت و منجر به تصویب قانون “عصای سفید” گردید تا حقوق اجتماعی نابینایان به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن، محترم شمرده شود.

۲۳مهرماه، روز عصای سفید، بهانه ای است که یادی کنیم از عزیزانی که از نعمت بینایی محروم هستند اما دلی روشن دارند که دستان نوازش خداوند را بر روی گونه های تب دار گل ها، لمس می کنند، کسانی که در نفس های نسیم و در تار و پود جانشان، زندگی معطر می گردد.

بی شک عصای سفید چونان پرچمی می باشد که به نشان استقلال در دست روشن دلان به حرکت در می آید و آینه ای است که قدرت و نعمت خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می گذارد.

در حال حاضر با تلاش و سعی روشندلان، بسیاری از این عزیزان مدارج علمی و مسئولیت های اجتماعی قابل توجهی را اختیار کرده اند که این مهم تذکری است مبنی بر اینکه محدودیت های جسمی، مانعی برای رسیدن انسان های ساعی به اهدافشان نیست.

روز ایمنی عصای سفید، یادآور لزوم برابرسازی فرصت ها و رفع تبعیض از افرادی است که با وجود دشواری های بسیار توانسته اند ظرفیت های جسمانی و روانی خویش را در زمینه های شغلی و اجتماعی به منصه ظهور برسانند.

 پر واضح است که تکریم این افراد و همراهی آنان در مسیر پرشتاب زندگی، تنها به واسطه عمل به قوانین انجام نمی شود بلکه وظیفه‌ای است الهی که در یک جامعه اسلامی براساس تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام بر عهده فرد فرد ما نهاده شده است.

اینجانب بر خود لازم می دانم بیست و سوم مهرماه، روز جهانی نابینایان را به تمامی عزیزان روشن ضمیر بخصوص همکاران روشن دل عزیز در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد تبریک عرض نمایم.

مدیریت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد

 

Loading

فهرست